perjantai 6. syyskuuta 2013

Näyttelykuume nousee

 
Hui, enää viikko ensimmäiseen syksyn näyttelyyn! Viime viikolla saatiin meidän numero, ja aikataulutkin julkaistiin. Näyttely pidetään Tuomarinkartanolla, ja westieitä on mukana yhdeksän. Näistä kahdeksasta muusta tunnetaankin kaksi, koska menemme yhdessä Molli-serkun kanssa, ja muistaakseni Tuomarinkartanon match show´ssa tapaamamme James-herra on myös tulossa.

Sennillä on trimmi maanantaina. Myös näytteilleasettajan eli emännäkin pitää toki olla siistinä, joten olen varannut kampaajan myös itselleni täksi viikonlopuksi. Sennin turkki on todella paksu, vaikka olen sitä jo kolme kertaa itse ohentanut selästä, rinnasta ja päästä trimmien välillä. Rähinällä ollaan käyty näyttelytreeneissä, ja olen saanut uutta ajattelutapaa koiran esittämiseen Marjaanalta. Olen aiemmin ottanut mallia muista esittäjistä, ja omaksunut ehkäpä melkoisen "väkivaltaisen" seisotustavan. En ikipäivänä satuttaisi Senniä, mutta lähes pakottanut Sennin seisomaan haluamassani asennossa. Terrierille tälläinen ei kuitenkaan ole kovin mieluisaa, ja nyt harjottelemmekin paljon vapaampaa seisotusta, jossa Senni itse tajuaisi seistä ryhdikkäästi paikoillaan. Liikkuminen sujuu hyvin, kunhan Senni vain tositoimissa malttaa olla haistelematta... Aiemmin uhosin hakevani ERIä eli erinomaista laatuarvostelua, mutta tieto on lisännyt tuskaa ja nyt olen tyytyväinen, jos saamme pidettyä viimekertaisen tason, eli Erittäin Hyvän.

Syyskuun ensimmäinen päivä olimme Kivenlahden koirakerhon järjestämässä mätsärissä Espoossa, mutta vettä tuli niin kaatamalla, että olin itsekin ihan sekaisin. Saimme punaisen nauhan, muttemme sijoittuneet loppukehässä, ongelmana oli nimenomaan seisotus, jonka olemme nyt siis pistäneet uusiksi. Tuomarin kommentit yksilöarvostelussa olivat, että "onpas koira säilynyt kuivana, hyvässä trimmissä on". Uusi kurahaalari oli päällä viimeiseen asti, siinä meidän salaisuus!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti