keskiviikko 31. heinäkuuta 2013

Kalenteri täyttyy

Lähestyvä syksy on innoittanut minua suunnittelemaan minulle ja Sennille paljon tekemistä, jotta kesän hiipuminen ei tuntuisi niin rankalta. Ensi viikolla aloitamme TOKO-kurssin Koirakoulu Kompassissa muiden juniori-ikäisten koirien kanssa. TOKO on minulle yhtä hepreaa kuin agilitykin, joten on mukava tutustua uuteen lajiin. Kokeilumielessä mennään, jos ei muuta niin tulee ainakin yksi ohjattu treenitunti viikossa lisää. On hyvä että joku välillä minuakin opastaa...


(c) Annamari
Senni on myös ilmoitettu kahteen näyttelyyn syksyllä, Helsinkiin ja Hyvinkäälle. Tavoitteena olisi saada ainakin toisesta ERInomainen, mutta tärkeintä on että näytelyistä jäisi yhtä hyvä fiilis kuin Hyvikäältä heinäkuussa jäi. Luultavasti nämä ovat Sennin viimeiset näyttelyt junioriluokassa, sillä talvella näyttelyitä on paljon vähemmän, ja nuorten luokan ikäraja täyttyy jo huhtikuussa. Toisaalta näyttelymaailma kiehtoo minua tällä hetkellä todella paljon, joten jätetään kuitenkin ovi vielä auki...

(c) Annamari
Syyskuun näyttelyitä varten olen kirjannut ylös lähialueen match showt elo-syyskuulta, ja jos kelit sallivat osallistumme viiteen mätsäriin. Heh, kuulostaa minunkin korvaani paljolta, mutta kun on vain niin kiva puuhata Sennin kanssa! Lisäksi Hyvinkäällä olin niin jännittynyt kehässä, että se meni vähän sumussa, nyt haluaisin olla paljon rennompi tuomarin edessä. Näyttelykurssilla meille opetettiin, että vaikka koira kakkaisi ja pissaisi keskelle kehää, on esittäjän vain hymyiltävä ja näytettävä siltä että "minun koirani on paras". Itselleni asetankin tavoitteeksi, että olen kehässä hymyilevä ja ryhdikäs! Olemme myös alkaneet treenata tuota seisottamista niin, etten pidä namia Sennin naaman edessä. Ongelmana ainakin näin aluksi on ollut, että ilman näkyvää namia Senni pudottaa päänsä alas, mutta onneksi on paljon aikaa treenata.

Ja viimeisimpänä harrastuksena: koiratanssin kesätauko päättyy kahden viikon kuluttua, ihanaa päästä taas treenaamaan ohjatusti. Kesän aikana olen opettanut Sennille vain yhden uuden tempun; nostaa käskystä kummankin etutassunsa vuorotellen minun ojennetulle jalalleni, riippuen siitä kumpaa jalkaa nostan. Peruutustreenejäkin on jatkettu, mutta liikkeeseen on vaikeaa saada pituutta, Senni peruuttaa vain yhdet askeleet joka tassulla.

Tässä suunnitelma, ei muuta kuin toteuttamaan. Kalenterissani ei juuri muita menoja koiramenojen lisäksi ole (eikä oikein pankkitililläkään, heh), mutta miksi sitä sitten töitä tekee, jos ei tee vapaa-ajallaan sitä mistä nauttii!

Näyttelykuvat on ottanut Kaikki elämäni koirat -blogin Annamari, jonka tapasimme Hyvinkään näyttelyssä. Kiitos kuvista (ja tsemppauksesta)!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti